2009. június 14., vasárnap

Kölcsönsorok 2/9

VICTOR ŢARINĂ

A szerző (sz 1960, Kolozsvár) geológus mérnök a kolozsvári geológiai kutatóintézetnél, számos irodalmi díjat kapott, és 10 kötet szerzője. Válogatott versei elérhetők a LiterNet irodalmi-kulturális honlapon, ahonnan ingyenesen letölthetők.


A híd végén
(La capătul podului)

A híd végén: a halál,
A legszebb nő. Felismerem
Gyermekkorom egyik szerelmesem

Megnőttél, szólok, szép vagy
Nem hallgattál rám, mondja nekem
Megvénültél te nagy kölyök

Mögöttem a híd leszakad, a halál
Átöleli a térdem


A mellszobor megkísértése
(Încercare de bust)

Sok-sok madár érkezik
Fejemben énekelnek
Égre hessentem őket
Ők megriadnak
Szárnyuk kilátszik
Füleimből
Verdesnek: suhognak

Mondják az emberek:
Ni csak, angyalfej

Lennék legalább mellszobor
Másokért
Ügyködöm én
Míg lábam
Folyóvízben ázik

Jön a sárkány és odaszól:
Nyílt viadalban?
Én meg: igen

Fölnyalábol és belevág
a földbe nyakig
Majd ismét
De a fejem búbjáig


Konyhában
(În bucătărie)

A lapon itt
Egy olajfolt

Lennebb
Egy kávéfolt

A lapszélen lyuk
Cigaretta-
Parázstól

Tiszta lap

Merev tekintetek
Üres szemek
Horzsolásai


Egy pohár fény
(Un pahar de lumină)

A leszálló est jelzés lehet
Itt hol a napfény nehezen boldogul

Minek ámítsalak? Valamikor magasztosabb
Érzéseim voltak. Egy délután az ikon alatt
Térdepelve, elkoccintottam egy pohárnyi fényt
A Jóistennel. Ő barátom s gazdám volt
Míg én fia, kelyhe és rabja voltam
Minek ámítsalak? Valamikor magasztosabb
Érzéseim voltak, mint rabszolga s jóbarát.

Kolozsvár, 1993

Illusztráció: a költő kéziratlapja a kolozsvári írótársaság honlapján

1 megjegyzés:

kövi sára írta...

Nagyon tetszenek a versfordítások.